Accessibility
Povećaj veličinu slova
Sivi tonovi
Visoki kontrast
Svijetla pozadina
Podcrtane poveznice
Čitljiv tip slova
Poništi postavke

Osječka tržnica vodeća je u broju OPG-ova u RH: Surađuje s više od 400 poslovnih partnera, a planira i nove projekte

Samo glavna tržnica u zatvorenom dijelu ima ukupno 89 prostorija, od čega su 51 lokal, 28 skladišta i 10 hladnjača
Osječka tržnica vodeća je u broju OPG-ova u RH: Surađuje s više od 400 poslovnih partnera, a planira i nove projekte

Osječka tržnica, s bogatom poviješću koja seže stoljećima unatrag, danas predstavlja vitalno središte gradskog gospodarstva te mjesto susreta raznolikih proizvođača i potrošača. Unatoč brojnim izazovima, aktivno prilagođava svoje poslovanje, potičući razvoj domaće poljoprivrede te održavajući tradiciju različitim manifestacijama i projektima.

Većinski je, odnosno 86-postotni vlasnik Tržnice Grad Osijek kojoj je prepustio upravljanje svim tržnicama u gradu. Naime, osim središnjom tržnicom, tvrtka upravlja i javnim tržnicama na Trgu bana Jelačića u Donjem gradu i u Naselju Ljudevita Posavskog u Retfali, Sajmom automobila u Ulici sv. Leopolda Bogdana Mandića te prostorima za prodaju na otvorenom i malim tržnicama u Bosutskom naselju, Svačićevoj ulici, Opatijskoj ulici na Jugu II te ispred Robne kuće IPK na Sjenjaku. Prošle su godine preuzeli i organizaciju Sajma antikviteta.

Također, Tržnica se može pohvaliti s oko 400 poslovnih partnera, uključujući OPG-ove, obrtnike, trgovačka društva i fizičke osobe. Tržnice sveukupno sadrže 3576 četvornih metara natkrivenog i 37460 kvadrata otvorenog prodajnog prostora. Samo glavna tržnica u zatvorenom dijelu ima ukupno 89 prostorija, od čega su 51 lokal, 28 skladišta i 10 hladnjača

Iznajmljivačima je na raspolaganju ukupno 55 kioska i 52 kućice, odnosno rološtandova, 512 klupa i 54 rashladne vitrine. Broj prodavača kreće se oko 1400, od čega ih je na tržnicama 655, a na Sajmu automobila 740. Samo 'autopija' svake nedjelje izbroji gotovo deset tisuća, dok svaki pojedini Sajam antikviteta obiđe oko pet tisuća posjetitelja.

Jedan je od temeljnih principa poslovanja Tržnice uspostavljanje i održavanje dobrih poslovnih odnosa, a dokaz da su u tome uspjeli je činjenica kako većina njihovih zakupaca unajmljuje poslovne prostore i prodajna mjesta duže od 20 godina.

''Ohrabruje nas činjenica kako interes za rad kod nas pokazuju i novi zakupnici, a i dobna struktura kupaca pokazuje kako se svijest o mogućnosti nabave domaćih i zdravih proizvoda na tržnicama prenosi na mlađe generacije. Tržnice u našem gradu nisu samo prostori dobre i povoljne kupnje, nego i mjesta susreta, razgovora, edukacije i turizma. Ponosni smo na našu 62-godišnju tradiciju te se nadamo da je prepoznat naš doprinos njezinu održavanju i unaprjeđivanju'', poručuje za SiB.hr direktorica Tržnice Ivana Davidović.

Cijene usluga Tržnice nisu se mijenjale čak 20 godina, točnije od 2004. godine.

''Nastojimo prilagoditi poslovanje sadašnjim uvjetima te kontinuirano ulažemo napore za promociju i proširenje svojih usluga, kao i za poboljšanje uvjeta. U cilju dugoročnog iznajmljivanja slobodnih poslovnih prostora, Tržnica, stoga, smanjuje cijene mjesečnih zakupa'', objašnjava Davidović.

osječka ''autopija''
''SRCE OSIJEKA''Osječka autopija: Mjesto gdje se svake nedjelje spajaju ljudi, tradicija i raznolikost

Osim toga, Tržnica tako redovito organizira stručne, humanitarne i ostale zanimljive događaje, potičući razvoj i promociju poljoprivrede te proizvodnju domaće hrane u našoj županiji, ali i građane na to da kupuju zdrave i domaće proizvode. U svrhu promocije svojih zakupnika, Tržnica dugi niz godina sudjeluje u projektu Udruge hrvatskih tržnica pod nazivom ''Proizvodi hrvatskog seljaka'', izdajući certifikate istaknutim OPG-ovima. Tako ih je u 2023. godini dodijeljeno ukupno 89, pri čemu je osječka tržnica vodeća u broju OPG-ova i certificiranih proizvođača u Hrvatskoj.

''Cilj je projekta zaštititi domaće male proizvođače, ali i potaknuti potrošače na kupnju autohtonih proizvoda iz Slavonije i Baranje. Tako je ponovno gospođa Jagoda Šaravanja, koja domaće proizvode na tržnici prodaje od 1982., nagrađena besplatnom klupom tijekom godine'', ističe Davidović.

Jagoda Šaravanja
CERTIFIKATI OPG-OVCIMAGospođa Jagoda na pragu 90. i dalje prodaje na osječkoj tržnici, zakupnica je od davne 1982. godine

Također, u listopadu 2023. godine tržnica u Gornjem gradu bila je domaćin Dana hrvatskih tržnica. S obzirom na to da je poruka manifestacije bila ''Tržnice doprinose zdravlju građana i smanjenju bacanja hrane'', u njezinom se okviru upriličilo kušanje hladno prešanih sokova i smoothija, a građanima su se podijelili i edukativni materijali o domaćoj hrani s tržnica te njezinom pozitivnom učinku na zdravlje ljudi i očuvanje okoliša.

Već tri godine na tržnici u Gornjem gradu, u suradnji s humanitarnom udrugom ''Rijeka Ljubavi'', organizira se prikupljanje hrane za ljude u potrebi. Na istom se mjestu jedanput mjesečno organizira i Modni buvljak.

FOTO: Ivica Benić/SiB.hr

Tržnica je s Unikomom potpisala i ugovor o razvrstavanju otpada, godišnje izdvajajući oko 51 tonu biootpada koja se odveze u kompostanu. Kada su u pitanju budući planovi, naglasak se stavlja na izgradnju solarne elektrane te rekonstrukciju poslovne zgrade na glavnoj tržnici, koja bi se provela u suradnji s Gradom Osijek kroz projekt ITU mehanizma.

''Zahvalna sam Gradu Osijeku i gradonačelniku Radiću na tome što je prepoznao važnost osječke Tržnice koja se s razlogom naziva i 'trbuhom grada' te što je obnova tržnice uvrštena u projekte Urbane aglomeracije Osijek koji će se financirati kroz ITU mehanizam. Nakon rekonstrukcije i obnove, Osijek će dobiti novu tržnicu koja će izgledom i sadržajima biti uz bok modernim europskim tržnicama'', zaključuje Davidović.

FOTO: Ivica Benić/SiB.hr

Uz planirane buduće rekonstrukcije i inovacije, osječka tržnica vidljivo nastavlja biti ključni čimbenik u promicanju lokalnih proizvoda, očuvanju okoliša i stvaranju pozitivnog društvenog iskustva u gradu na Dravi.

SIB LINK

VEZANI ČLANCI